Rotmos och fläkt

 
När man borrar i "okända"väggar bör man vara försiktig, nu va jag inte det men hade tur som såg elrören i tid.
 
 
Hade jag satt borren i från hallen, skulle jag nog inte gå idag, hela elstammen går där. Nu blev det flyttning av hål.
 
 
Lite fyllning och en bit tapet så småningom, blir det bra.
 
 
Ser bra ut och lite värme går vidare ut i hallen, vilket var meningen med detta.
Nu är jag själv här och får klara matlagningen och allt arbete på egen hand om jag hinner. Men idag blev det en 
favorit fläsklägg och hemlagad rotmos. Trots att fläktjobbet tog den mesta tiden av dagen.
 
 
Här är det på gång, hackat och skuret, bara koka, sen mosa och äta. Jättegott
 
 
Ser lite simpelt ut, men så gott.
 
 
En enkel gourmet, ganska snabbt men med mycket smak. Duger gott med en folköl. Nu har jag rotmos till köttkorven i morgon och det räcker säkert till fler mål.
Och beträffande Ortwein går sökandet vidare i Tyskland.