Facebook är bättre än jag har förstått?

 
 
Jag har egentligen aldrig förstått Facebook, men nu förstår jag vilken genomslagskraft det har och hur snabbt det får verkan. Själv är jag helt värdelös på att hantera det, men har nu lyckats få ut bilder och text på min Facebook.
Vad jag skulle vilja kunna är att få ut något som kan göra nytta. Som när Bobby försvann i Huddinge. När det väl kom ut på lokal Huddingeface, Helena la ut, dröjde det inte länge förrän det kom in att någon hittat honom. Även i övriga landet var det många som följde dramat. Jag hade ju anmält till polisen, så kontakten kunde snabbt  förmedlas.
Så från att vara skeptisk har jag numera ett gott förhållande till Facebook. Har dessutom 2  nästan identiska faceböcker.
Tack vare Facebook lever Bobby idag utan några skador.
 
 
Och jag kan krama honom.
 
#1 - - Suz:

FB är väl både på gott och ont. Kul när gamla vänner dyker upp tex. Men ibland blir det lite för mycket av reklaminlägg och "hur du är om....." . Men som du skrev kan man snabbt nå ut till folk i ens närhet när det behövs. Men det är roligt att läsa bloggen också, trevligt skriven och många foton.

#2 - - Anonym:

FB är väl både på gott och ont. Kul när gamla vänner dyker upp tex. Men ibland blir det lite för mycket av reklaminlägg och "hur du är om....." . Men som du skrev kan man snabbt nå ut till folk i ens närhet när det behövs. Men det är roligt att läsa bloggen också, trevligt skriven och många foton.