Dröm eller verklighet?

 
 
 
Jag vaknar och och somnar om, och är snart inne i drömmarnas fantasi igen. Det är tidigt på morgonen för jag hinner uppfatta att Barbro är vaken. Jag har funderat på vad som återspeglas i en dröm. Är det fantasi eller händelser från verkliga livet som förvanskas.
 
Det börjar med att "vi" skall till ett ställe som jag inte har uppfattat än, men stannar på en stor parkering och fortsätter tiii fots. Det här stället dyker snart upp in på en smal gata i en liten stad, en skylt över porten visar att vi är på rätt ställe. Det verkar lite hemligt med tjocka järndörrar. Väl inne finns en massa omklädningsrum och vidare ett större rum med en mycket konstig utrustning, en enkel ställning av rör som man skall hålla sig i och sedan snurras runt i med hög fart, i drömmen uppfattar jag det som någon sorts skärmbildnig.
 
Jag är den som är sist och skall när jag snurrat klart gå därifrån, vilket visar sig inte är så lätt. Låsta järndörrar och en massa omklädningsrum och smala kulvertar skall forceras. Jag har med mig ett par nycklar en storl och en liten nyckel som jag inte vet vad jag skall göra av,  trots att jag passerar en vakt. Men till slut ser jag ljuset, skönt ute. Nu är jag ensam och skall hitta bilen? Det visar sig att parkeringen har blivit mycket större, den är enorm. Det har också börjat blåsa så mycket att vattnet från sjön håller på att gå in över parkeringen. Bilen hittar jag inte. Här ropar Barbro att frukosten är klar och jag vaknar ur drömmen.
 
Min analys är att den lilla staden kan vara Norrtälje, parkering och vägen vi gick in till city har vissa likheter med drömmen. Det övriga kan jag inte relatera något till, om det nu har med min militärtjänst i Norrtälje att göra? 
Bilen finns ju en sen tidigare historia, när bilen försvann i Skärholmens garage.
Vattnet? Kanske sett för mycket på TV.