Trodde jag var härdad.

Men så fel det kan bli. Jag har ju alltid trott att jag kan sola hur mycket som helst. Under min aktiva tid i Telia har jag när jag arbetade ute under många år, haft bar överkropp och kortbrallor, hängt i stolpar och skarvat kabel, grävt stolphål och i stort sett har jag tyckt det var skönt att vara i solen och även sökt solen.
 
Jag hade lätt för att bli brun och trodde jag hade god grund för solandet, men detta var på -70 -80 talet och ingen kände till följderna som idag visar sig. 
 
Nu vet jag att jag hör till en ganska stor riskgrupp som kommer att få gå var 6:e månad och kolla upp mig. Hudläkaren jag var hos sa att jag under sommaren inte skall vara i solen mellan 10.00 -16.00, och då med skyddande kläder och solskyddafaktor 50. Gärna hatt och solglasögon, det kan även komma in i ögonen.
 
Nu har jag tagit bort 6 födelsemärken och hälften av dessa visade sig ha rörliga celler som inte var så bra.
Blev tillbakaskickad till hudläkaren som påvisade 6 till på ryggen som skall tas bort. Vilket görs av kirurg.
 
Men jag hoppas på en solig sommar. Skugga finns ju i beduintältet och kläder och hatt har jag.
 
 
Under ett parasoll i Bränntorp.
 
 
Kanske ska jag skaffa helskägg också.