Lite vad vi sysslar med som pensionärer

Vi var in i Norrköping och åt lunch på Laxholmen. Hissen är ganska häftig.





Man kan bara tänka sig hur det var förr när det var full aktivitet i detta hus.
Nu är vi på väg upp till våning 6 där restaurangen finns.



Innan tillagning.



Här är spett med kort utgångsdatum, billigt på Ica Maxi, perfekt för oss pensionärer.
Varför har inte affärerna speciella hyllor för pensionärer vikväl som det finns för hund
och kattmat. Det är kanske något för ICA Stig att fundera på.





Här har jag kapat halva granen.



Här är det nere och lite grenar på granarna bakom, och får jag bara hålla på så kommer vi
snart att se solen gå ner i skogen.



Härifrån kommer mitt ursprung, detta hus var min mormor och morfars hus Solåsen. Det var gult på
den tiden också. Jag mins inte så mycket från det. Men Malin och jag var ute och övningskörde och då
passade jag på att ta den här bilden. Vi ringde på men tyvärr var ingen hemma. Malin tyckte det var
ett häftigt hus. Det har i alla fall inte förändrats utvändigt.