Varma dagar som nu övergår till höst

 
Har varit på landet och ställt i ordning för höst och vinter. Ställt undan badbaljan och täckt över husvagnen.
Det dröjer tills den här kommer fram igen, kanske Januari eller Februari. Jag tror det blir en
mild vinter.
Det är konstigt att det finns fisk i den här sjön, Lindalssjön, så mycket som vi fiskade här. Och jag har ett klart minne på att rekordet var 14 gäddor på en dag, däremot vet jag inte vad vi gjorde med alla gäddor. Jag tror inte vi åt alla? Kräftor, riktiga flodkräftor, fanns då innan pesten slog till. Sjön har betytt mycket under min uppväxt, tonåren och några år före dem.  Bakom mig finns en liten grusväg och en liten öppen plats där jag under 90-talet har stått med husvagnen, så jag har ständigt återkommit hit. Som barn rodde vi eller cyklade ofta hit, här fanns ju skogen med blåbär och svamp och friheten. Nu har jag sett att de håller på med något som ser ut som att de ska stycka av för tomter? Inte bra. Men är det någon plats jag  skulle vilja dö på, om jag drabbas av något som jag inte råder över, så ska jag kolla om det finns några gäddor kvar. 
 
Båtar till salu, detta sker hos oss på landet, alla omärkta båta skall tas upp och när polisen varit där och konstaterat att det är ägarlösa skall de auktioneras ut. Jag var där och kunde konstatera att dessa 11 båtar var mest skrot. Det kommer 10 till. Jag vill ha en kanadensare, kanske kommer det någon.
Snart halloween