Nu har vi börjat att döstäda

 
Det är ganska mycket att gå igenom och det gäller att gallra hårt bland kort och gamla brev och spara i pärmar.
Men en del har jag tänkt lägga upp på bloggen. Det är ju ändå här som det mesta om mitt liv finns. Så nu kommer det lite blandat om livet före mig och en del som jag sparat av tidningsartiklar som är gamla men ändå hör till min familj.
 
Det här kanske verkar lite udda, men kanske att min morbror Ville finns i någon av dessa störtbombare, han var nämligen flygare under andra världskriget.
Det är från en VI tidning Lördagen den 28 september 1940. Som säkert går att ladda hem digitalt. Tidningen har mamma sparat i 67 år.
Den 1 juni 1940 gifter mamma och pappa sig. Bilden är tagen på trappan utanför Solåsen på Lindö. Från v. bakre raden morbror Oskar med Gun mormors syster Gerda och Teodor med skägg okänd, Torsten Brodin
mittenrad moster Lilly, Farfar, pappa Elof, morbror Kalle, morfar Werner, moster Ansa Brodin, morbror Ville.
nedre raden mormor Wendela , mamma Astrid, farmor Jenny den lilla tjejen är min äldsta kusin Ulla Brodin.
Den här bilden finns hela familjen Malmqvist med och min pappa finns med längst ner till höger. Det är min morbror Ville som gifter sig med Kerstin. De fick tillsammans två döttrar Lena och Eva, vilka är de kusiner jag har umgåtts  mest med, då under sommarhalvåret som jag bodde i Simonstorp (Skogshyddan).Ville och Kerstin skiljde sig senare och Lena och Eva fick gå åt olika håll, vilket inte var så bra.
Jag har svårt att titta på gamla bilder utan att fundera på Vad hände sen?
Alla är idag döda, jag har träffat och pratat med elva av dessa personer, många har jag ett stark minne av inte minst min mamma och pappa.
En bild på min mormor och morfar vid något högtidligt tillfälle. Förmodligen på Lindö Solåsen.
En stolt mamma med sina tre döttrar Astrid, Lilly och Annalisa (Ansa).
Jag tror att trappan än idag finns kvar, detta gör att jag kan ta mig dit och känna på platsen  där det här fotot togs. Det gör mig både nostalgisk och lite svår till mods.
Det blir svårt att döstäda.