Mycket om SMS Albatross

 
 
Här är en sida som är bra mycket bilder och text från händelsen den 2 juli 1915.
 
 
Jag har förstorat och sökt på foton om någon ser ut som Ortwein. Men det är svårt.
 
Eller hans kompis som är okänd.
De levde ganska fritt får man säga, under brinnande krig, och dessutom slapp de kriget.
Jag har också fått ett mail från tyska krigsarkivet, där jag skall fylla i lite papper vad jag vet. Det har jag inte börjat med än. Hoppas få hjälp av Anita i Västerås som är duktig på tyska och släktforskning.
På besättningslistan ser man att några gifte sig och levde och dog på Gotland. Där står datum så kanske  kan man, men väldigt långsökt, genom deras efterlevande få veta något om de har pratat om händelsen och sina kamrater. Kanske bästa kompisen.
Har även hittat andra sidor med namnet Ortwein och där vissa initialer stämmer en fans i Montana, Någon med ett förnamn Heinrich.
 
Jag söker vidare både här och i Herrestad, Rogslösa.