Bentley på äventyr

 
En händelse som skrämde upp både Barbro och mig på Kristi himmelfärdsdagen, då vi var
hos bekanta som bor nära Häradsvägen på en parallellväg till den.
Det är deras tomt och en utanför deras som gränsar mot Häradsvägen.
Vi hade Bentley med och när vi kom in tog jag av kopplet, och han sprang runt
och gjorde sig hemmastad.
L-O gick ut i förrådet och jag tyckte att hunden var med. Efter ett tag började jag undra
vart Bentley var, vi kollade i förråd och garage, men nej ingen hund.
De har en glasveranda på baksidan och där såg jag en liten springa på ett fönster.
Om hunden har petat upp det och gett sig iväg, var nog ganska klart då.
Ut och ropa och vissla. Jag gick runt på vägarna närmast och ropade och ut på
Häradsvägen som är begränsad hastighet till 40, men det går fortare och trafiken är
rätt intensiv. Nu har det säkert gått en halv timme och Bentley är inte bekant med omgivningen.
Oron stiger och vi ska ta drink och äta. Inte att tänka på då.
Då ringer jag 114 14 polisen och hinner anmäla att en hund har försvunnit på adresser jag
uppgav. Då har han varit borta länge tycker jag och börjar väl se honom som borta för
evigt.
Men innan jag hinner lägga på kommer en vild hund farandes, och man ser riktigt hur det lyser
djävulskap om honom, han har haft kul och låter sig inte fångas in utan protester utan
fortsätter i full karriär över tomterna. Det slutar med att jag får kasta mig över honom och
hålla i hårt
GISSA OM DET KÄNDES SKÖNT!
 
Vad han har gjort har vi inte hört något om.
 
Koppeltvång även inomhus?
 
#1 - - Östen:

Jag tycker du skall skaffa en Fiat nästa gång

#2 - - Sten:

Ja kanske dé