Sminkning efter målgång

 
Under gourmen kom vi in på varför Kalla inte ser ut som Wassber när hon kommer i mål?
Jo först och främst beror det på att Wassberg gav allt, det tror jag att dagens skidåkare
inte har samma vilja att ta ut sig i mål om man inser att det inte går komma först.
I andra hand hon är kvinna.
 
 
 
 
 
Men jag hörde någon dag efter att efter målgång går de in på sminket. Sen ser de ut som de ska
gå på party.
Det är nämligen så att elever från gymnasielinjen frisör och smink fick åka upp till Falun under VM
just för att fixa till dom.
Men Wassberg då? Han åkte skidor osminkad.
Vem skulle man helst vilja ge en puss.
Jo, Wassberg för att han gav allt.
 
 
#1 - - eva:

hur tänkte/tänker du nu?

#2 - - Sten:

Ja inte är det någon som kommer i mål med rimfrost
I skägget idag. Alla ser ganska fräscha ut vid målgång numer. Bättre smink?

#3 - - eva:

Skiatlon, var det inte en kvinna vid namn Kalla som vann det för några år sedan, men hon kanske inte tog ut sig?

#4 - - Anonym:

Hej! Vill bara tala om ifall du undrar vem Ammi är som följer din blogg. Syssling med fru. 😃

#5 - - Sten:

Inget ont om Kalla hon är en stor idrottare. men idag ser de mycket fräschare ut, hon har säkert gjort sitt bästa, men sminket håller längre.

#6 - - Sten:

Så trevligt att du följer min blogg men vet ej vem du är Ammi

#7 - - Ammi:

Frun till Anders Ljungholm vars far var Sven. Farfar var Harry o gammelfarfar var Ludvig.

#8 - - Ammi:

skrev fel. Du är syssling till Anders pappa Sven.

#9 - - Sten:

Ja då förstår jag. Du har kanske varit på länsmansbostället i Herrestad, annars har du kanske sett bilder jag tog när jag var där förra rommaren.

#10 - - Ammi:

Har inte varit där men läst både det du skrivit o på andra håll. Spännande läsning. Extra roligt med alla bilder. 😃 Anders faster Birgitta har en del bilder o material också. Om du vill får du en inbjudan till vår släktsida men då behöver jag din mejladress.

#11 - - Ammi:

Även farbror Gunnar hade mycket material. Honom kanske du kände. Syssling till dig. Dog tyvärr förra året. Anders säger att Gunnars son Peter o du hade drag av varann på ungdomskortet.
Dessutom är du lik Anders pappa på många kort. Man ser verkligen att du är en Ljungholmare!!

#12 - - Sten:

Det skulle vara roligt att se.
[email protected]