Blommor till Tre Kronor och Ahlsell

 
Blommor till Försäkringsbolaget Tre Kronor och Ahlsell AB för ett snabbt och proffsigt bemötande som jag inte trodde fanns idag.
När luftvärmepumpen gick sönder igen efter drygt 2 år, trodde jag det skulle bli svårt att få ut pengar, trots 5-årig försäkring, men ack vad jag tog fel.
Ett samtal till Tre Kronor och jag sagt kundnummer och vad som hänt och summan på räkningen satt pengarna på kontot 2 dagar senare, efter åldersavdrag och självsisk, då återstod 3009 kronor. Detta var Ahlsells 5-åriga försäkring för självrisk och åldersavdrag.
Det blev ett samtal till Ahlsell, dit jag skickade alla papper med vanligt brev och inom en vecka satt dom pengarna  på kontot.
Jag är djupt imponerad av den servicen, men lite förvånad att det bara blev 2 samtal och ett brev