Isigt

Man ska inte ha bråttom när det är halt. Det har jag fått erfara den här veckan.

 

 I tisdags skulle jag hjälpa Malin med att få upp tvättmaskin till lägenheten. Nu blev

det lite bråttom för de kom något tidigare än de sagt, hade 7 minuter på mig innan

jag var där.

 

Parkerar bilen på trottoaren och rusar ur bilen och förbi en annan bil som står på trottoaren. Ser inte att det är rena skridskobanan, så följden blir att jag passerar den

bilen med fötterna högt och landar utanför Malins port. Malin och postbudet ser förvånat på mig och försöker få mig på fötter igen, vilket lyckas när jag har fått reda

på underlaget.

 

Igår var jag till ICA för att handla och lämna in tomburkar efter helgen det var en hel del, Irma och Lars var här. Tog bilen för att komma fram säkert.

 

Kliver ur och med tanke på gårdagen går jag försiktigt och skall ta mig igenom ett smalt

upptrampat spår i snödrivan, varpå ena foten fastnar och jag far omkull och burkar och flaskor sprids runt mig.

Jag kände blickarna och säker många som tänkte – Nu ska pensionären in och handla mer öl.