Josefin Nilsson

Såg dokumentären om Josefin i tv 29 mars, och har väl aldrig blivit så berörd (upprörd). Meto kom för sent. Josefin fick inget medhåll då hon berättade vad hon utsatts för. Då var det tyst i rättssalen, var fanns medsystrarna då? De kom 20 år för sent.
Mannen som utsatte henne för fysisk och psykiskt våld fick ett lindrigt straff. Nu kan man kanske inte säga att det var hans våldshandlingar som orsakade hennes död, men säkert en bidragande orsak, om man ser till dokumentären.Smärtstillande medicin mot värk satte sina
spår.
Han har vid annat tv-program sagt att ansjovis är bra för potensen, jag undrar vilken potens som ökar? Våldet!!  I det programmet var det ingen som vågade fråga om hans tidigare förhållanden, det var fegt. Han verkar inte ha ångrat sig. Jag undrar vad han har i huvudet, troligen ansjovis.
Jag grät under större delen av programmet. Kan iinte fatta hur en människa, om det nu är en, kan vara så otroligt elak och helt utan ansvar att ta kocekvenserna av denna misshandel, och samtidigt svära sig fri från det.
Om han sett programmet borde han känna något.................ja om han har några känslor?
 
 
Läser man på nätet, finns hur mycket som helst, man blir mer övertygad om vilken djävla skitstövel han är, jag är övertygad att han aldrig lär komma tillbaka som skådis, ingen kommer eller vill arbeta med en sådan ynkrygg.
Även om han kryper till korset och berättar om allt han utsatte Josefin för 
blir han aldrig förlåten. Han är säkert inte den ende som går fri.
Det borde finnas någon retroaktiv straffskala. För visst fanns alla bevis då
men det togs för "lätt på det då". Idag hade han suttit inne minst 2 år. Tror att han fick lindrigar straff i hovrätten?
Som sagt jag blev oerhört upprörd när jag såg dokumentären om Josefin
Trodde inte det var så djävligt.