Mobilen har fått en helt annan användning

Mycket kom på mailen förr, men nu, även i mobilen.
Jag tänker på reklam, erbjudanden om gratis resor och spel
100 spinn, satsa 50 och få ut 500 utan vidare spel?
Och alla försäljare som ständigt byter telefonnummer.
Jag förstår att man kan tröttna på att svara, trots att jag
svartlistar alla telefonförsäljare, så verkar det finnas hur
många som helst.
Jag tror att vi har ändrat beteende vad gäller att svara eller
hur vi använder telefon idag. Mobilen användes mest till sms och meddelanden inte så mycket till att prata i. Vissa svarar aldrig,
varken samtal.sms eller meddelande, det är ju tråkigt och lite slappt. Man ser om man har kontaktlista vem som ringer.
Förr innan mobile, hade man nummerpresentatör och då ringde man
oftast upp för det var ju kul.
Idag är vi så heliga fast nätet och världen ute ser allt vi gör och tänker.
Jag har nästan sluta använda Facebook, kan någon gång gilla eller kommentera något. men gör inga egna inlägg. Dessutom har Facebook och Instagram samma saker inlagda. Lite på Instagram har jag lagt upp.
Bloggen har jag kvar kanske mest för egen del och veta vad jag gjort.
 
Och så är det rådjuren som ska jagas och hållas utanför, gör så gott jag kan.
Här hjälper inga sociala medier.
Det har även dykt upp mygg i år, vilket är ovanligt här i Bränntorp