Försäkringar

 
Varför är det bättre att ha alla försäkringar i samma bolag?
 
Jo, enligt Folksam som vi har hunden försäkrad i, så skulle jag först få 20% billigare hundförsäkring drygt 20:-!!!
Då blir det bara en självrisk om jag krockar med bilen och hunden blir skadad, bil och hund en självrisk. Alltså
om jag skulle fylla bilen och alla är försäkrade i Folksam och hänga på husvagnen och krocka med huset
som också är försäkrat i Folksam.
En självrisk?
Skulle det löna sig?
Men hur ofta händer det.
 
Nu har vi bara hunden försäkrad i Folksam och tänker inte byta varken den eller övriga försäkringar.
Är jättenöjd med Tre Kronor. Aldrig några problem med utbetalning vid skada.
Jag tror inte på alla löften om billigare försäkring, och att just mitt bolag har höjt och är dyra.
Tror nog att skillnaden är marginell.
 
 
Skade djur ingår i alla försäkringar
 
 
Men inte fästingar.
 
 
 
#1 - - inger:

Hej ska du inte flytta hunden också till Tre Kronor?
Inger

#2 - - Sten:

Dom har inga djurförsäkringar