Nostalgipromenad

 
Ja nu fick vi se hur Barbro och Inger har vuxit upp i fattigdom och utan dusch och lågspolande toaletter.
Vi fick se platser vi aldrig varit på tidigare, där Inger vuxit upp som barn, vid högvaktsterrassen,
Prästgatan andra sidan. Där trodde jag inte man kunde bo?
Kåkbinken 14 och Slottsbacken var ju kända ställen.
Skolan var sig lik sen 50-talet och barn fanns här nu också. Stan lever.
Ställen där Barbro var när hon inte kunde vara hemma, dagis och flickhem.
Mycket visste jag om men en del var nytt och jag kände nostalgin inom mig.
Jag tycker ju mycket var bättre förr, men inte var Gamla Stan så mycket bättre då.
Vi avslutade med lunch på Cultur Bar. Mycket bra.
En lyckad dag för två 70-åringar. Och för övrigt får vi tacka för lunch och en trevlig, ovanlig, guidad tur.