Måste göra annat

Jag måste koncentrera mig på annat för att inte grotta ner mig i att Bentley är borta.
 
Har börjat om med släktforskning.
Nu har jag börjat med Barbros morfar Wilhelm Ortwein. Har kontaktat krigsarkivet och bett dom söka efter registreringar av fartygsbesättningen från SMS Albatross dels från Tofta och Skillingaryd som var militära anläggningar. Det finns mycket bilder men de står som okända. Lite skrämmande, de har funnits runt 1900 och kanske fram till1950 -1960 någon kanske längre.
 
Även om besättningen fick röra sig "mycket" fritt så bör det rimligen ha registrerats i något form.
Och kan man få fram namn och födelseort bör det vara lättare att söka i Tyskland som inte har samma som landsarkivet i Sverige, där allt ligger registrerat under samma tak. I Tyskland måste man gå in på ort eller stad. Får väl se när man kommer så långt.
 
Jag har även kontaktat han som idag äger Länsmansgården i Herrestad. Det är idag ett hem för handikappade.
Lennart som han heter var helt inne på att vi ska träffas och försöka komma till rätta med saker som vi
kan ha gemensamt, Om våra förfäder runt sekelskiftet 1900 skulle ha träffats, Johan Ludvig Ljungholm 
flyttade från Länsmansbostället som var en kronogård och någon gång där flyttade Lennarts mammas far in där. Nästan otroligt om det går att ta reda på. Det fanns även en massa papper på vinden som Vadstena landsarkiv hämtade på 40-talet det var troligen hemliga polisärenden, enligt Lennarts mamma som idag är 95 år.
Tv programmet det sitter i väggarna nämnde jag för Lennart och han var med på att jag skulle ta kontakt med Christopher O'Regan. Det kanske inte är rätt person, men det kan vara ett försök. Jag har inte fått något svar.
 
När jag sitter här och skriver hör jag Bentley i sovrummet han piper till, och jag måste gå och titta.
Det ser ut som han ligger där bakom en kudde, men nej, däremot finns en liten nersänkning i överkastet
som jag bara måste känna på, om den är varmt. Kanske lite varmare just där än runt omkring.
 
En änglahund, jag tror det.