Lite nyheter från Röjmyre

 
Kolla skylten.
Det heter väl Rejmyre, men nytt namn under en helg med skogsröjet. Då passar Röjmyre bra.
Här ska det väljas blommor, inte lätt men det är uppställt i färg så lite får man hjälp med.
Nu till min privata odling.
Här några baljor med lupinfrön jag fick av Arne. De ska torka, så fröerna ramlar ut.
Jag har plockat fler baljer, vi har gott om det här men inte på tomten. Det var rätt häftigt. När jag nöp av
dem och hade ett antal i handen började det röra sig i handen, ärtskidan öppnade sig vid beröring. Det blev
en liten smäll och fröerna hoppade ut, det fortsatte sen i lådan jag ställde i solen som en barnkammare.
Det hoppade small en hel del i lådan
Många har kläckts och kommit ut på marken. Ogräs eller ej, jag tycker lupiner är fina med alla sina färger.