Mystiken i Kolmården

Igår kväll då jag var ute med hundarna det var ganska svart, skogen som brukar susa lite var alldeles
tyst, det fanns inte tillstymmelse till vind. Pannlampan som jag alltid har på mig på kvällen lyser rätt
långt in i skogen.
Plötsligt blir det om möjligt ännu tystare för Knutte stannar upp och stirrar rakt in i skogen och Bentley
stannar också upp och tittar åt samma håll. Efter ett tag börjar Knutte gny och skälla. Jag lyser in i 
skogen men ser inget. Om det skulle vara ett rådjur brukar man se ögonen lysa när ljuskäglan träffar.
Nu varken hör eller ser jag något.
Förra vintern är jag "nästan" säker att jag såg ett lodjur 50 meter in i skogen, kunde vid det tillfället se två
ögon och skymten av tofsar på öronen. Dagen efter var jag ut i skogen och kollade så det inte fanns någon
reflex som lurat mig, det fanns inte. Bentley var med vid båda tillfällena, men han hittade inget spår.
Nu har det också dykt upp vildsvin i trakten, ännu så länge en bit bort men dom rör på sig.
 
 
Huset står där det står med fårstängsel runt men det stoppar varken mördarsniglar eller vildsvin om dom kommer.