Undra vad som är fel

Det kanske är åldern. Men visst gör man konstiga saker, som att leta efter telefon ett par gånger om dagen, ibland hittar man den inte och måste då ringa och har man inte glömt den i bilen så hittar man den. Det är lika dant med nycklar och något papper man absolut skall ha just då, men då får jag leta.
Idag bredde jag smör på ett runt hårdbröd och skulle lägga  en ostskiva på, vi har skivad ost i en plastlåda, jag la på plastlocket på brödet, det var ju för stort men ändå.
Det händer ganska ofta att jag får stanna upp och fundera, vad gör jag nu, vad skall jag med det här eller jag har glömt vad jag skall göra?
Det vanligaste är nog när jag har bestämt att gå och göra eller hämta något i ett annat rum, väl framme vet jag inte vad jag skall göra där?? I bästa fall vet Barbro för jag brukar prata hela tiden vad jag gör. Men eftersom vi hör dåligt båda två så blir det oftast bara Va?
Är det ett lokalt problem?
Ibland tror jag Bentley har större koll på tillvaron än jag. T.ex. när jag skall hämta något i min necessär, i den finns hans  klotång och  tandborte, hur jag än smyger med det så är han borta. Men nu ska han klippas och borstas!
 
 Smartare än husse
#1 - - Suz:

Va, va jag säger det ganska ofta också.