Mitt i natten

Klockan är snart 02.00 och jag har inte sovit en blund, men det beror inte på
att jag funderar på flygresan till Edinburgh, nej, jag har god hjälp av grannar
som har suttit ute på balkongen sen 22.30 och pratat. De har säkert ätit kräftor
eller surströmming, det låter så.

Det var helt onödigt med väckarklocka. Snart ringer Barbros klocka och jag skall
göra någon frukost nu, klockan 02.15. Sen är det bara att samla ihop alla saker och
börja gå till Huddinge, bussen går 04.00.

Vi flyger med Norwiegen Air? Inte säkraste flyget enligt vad som stått i DN senaste
dagarna. Trötta piloter med långa pass. Så gäspar någon så hoppas jag det bara är
jag. Hoppas på att sova innan vi är uppe i luften. Jag blundar alltid vid start och landning.
Det hjälper även om jag inte har somnat

Vi är snart hemma igen.