20-23 september



Hundarna går runt och håller sig innanför staketet, tror jag. Men det visar sig att både Tiger och Puzzel är så små att de går igenom fårstängslet.
Det upptäckte jag när jag höll på i garaget med att koppla in rörelsedekare till en lampa. Då dyker plötsligt Tiger upp.



Jag var rätt säker på att jag hade kopplat rätt, men när det inte fungerar börjar jag koppla om flera gånger, vilket tar tid. Så jag förstår att hundarna tröttnar och går genom staketet. Grannar går förbi och jag får flera tips hur jag skall koppla. Det är bara 3 trådar, men det skall gå över en kontakt också. Försöker igen och går med trådarna direkt till lampan. ser ingen skillnad. Ger nästan upp, men vi har en granne som är elektriker, han kommer förbi och ser att jag har gjort rätt. Det är nämligen ganska svårt att kolla under dagens ljusa timmar. Så lätt var det.





Bentley tycker det är skitkul att hetsa Tiger i första hand, att få honom att jaga.
För Bentley vet att han hinner undan trots att Puzzel hjälper till ibland. Drt går i
rasande fart med snabba vändningar och hopp över stubbar och stenar. Ibland
får jag lugna ner dom.



Men som synes är det ofta lugnt och dom nosar runt.



Jag tränar i mitt gym med Tiger som stor beundrare när jag cyklar, medan de andra jagar runt utanför.